thomasmetalmusic.blogg.se

Framför allt recensioner av både gamla och nya plattor inom hårdrock/metal och i ytterkanterna av dessa musikstilar.

ECLIPSE - Armageddonize

ECLIPSE: Armageddonize
 
När svenska ECLIPSE släppte sitt fjärde album "Bleed And Scream" (2012) så trodde jag toppen var nådd. Den fick 10 av 10 i min recension förra året här i bloggen (skrevs 15/7). Tre år senare händer något helt sjukt - ECLIPSE släpper en platta som är ÄNNU bättre! Hur är det ens möjligt? Elva kanonspår som gör att detta album är en av mina absolut top10-plattor genom alla tider.
Inledande "I Don't Wanna Say I'm Sorry" är en otroligt suveränt knäckande inledning och refrängen är så klockren att jag bara vill skrika av glädje. Sedan detta album släpptes har den låten haft en solklar plats i mina spellistor. En av mina favoritlåtar alla kategorier. Som, om inte denna vore nog så följer kanonspår som "Stand On Your Feet", "The Storm", "Blood Enemies" och "Wide Open" innan tempot sänks med fina "Live Like I'm Dying" och mellantempospåret "Breakdown". Avslutande fyrlingen går inte heller de av för hackor - "Love Bites", Caught Up In The Rush", "One Life - My Life" och "All Die Young".
Melodiös hårdrock av yppersta världsklass är det och sångaren (även gitarr) Erik Mårtensson är en fantastisk sångare och låtsnickrare. Svårt att ge plattan högre betyg än föregångaren då maxtaket på betygsskalan är en tia, men hade det gått så hade "Armageddonize" lätt fått en elva.
 
BETYG: 10/10
 
Låtlista:
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: