thomasmetalmusic.blogg.se

Framför allt recensioner av både gamla och nya plattor inom hårdrock/metal och i ytterkanterna av dessa musikstilar.

DARK MOOR - Tarot


DARK MOOR: Tarot

Spanjorerna DARK MOOR förlorade väldigt mycket när de sade adjö till Elisa C. Martin som sjöng på de tre första plattorna. I mina ögon så förlorade gruppen sin identitet i och med detta. Det blev i stället en herre vid mikrofonen vid namn Alfred Romero och han är för mig ljusår från glansen av Elisa C. Martin. De har förvisso spottat ur sig en del bra plattor sedan sångarbytet 2003, men för mig så är det fortfarande så att jag saknar Elisa. ”Tarot” är bandets sjätte platta och utkom 2007 och jag skulle nog drifta mig till att säga att detta album är det bästa med Romero på sång. Jämfört med senaste plattan (”Project X”, 2015) så är den ett mästerverk, men det är en annan (sorglig) historia. Det bjuds på symfonisk power metal och det är välspelat och välarrangerat. En liten mysig stund med en av Spaniens största akter inom hårdrocken.

BETYG: 7/10
 
Låtlista:
 
1. The Magician
2. The Chariot
3. The Star
4. Wheel Of Fortune
5. The Emperor
6. Devil In The Tower
7. Death
8. Lovers
9. The Hanged Man
10. The Moon
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: