thomasmetalmusic.blogg.se

Framför allt recensioner av både gamla och nya plattor inom hårdrock/metal och i ytterkanterna av dessa musikstilar.

SWEET & LYNCH - Only To Rise

SWEET & LYNCH: Only To Rise
 
För knappt två månader sedan recenserade jag dessa herrars andra album som utkom 2017 ("Unified"). George Lynch (bl a ex-DOKKEN) och Michael Sweet (STRYPER) fick en sexa i betyg av mig för den plattan. Deras första börjar och slutar bra med låtarna "The Wish" och titelspåret "Only To Rise", men jag hade önskat lite mer bett i sångerna där emellan. Två riktigt bra spår räcker inte för att höja betyget över uppföljaren, även om jag faktiskt tycker denna giv är marginellt bättre. Bekvämt album av rockrävarna som kunde blivit så mycket mer spännande och bättre än slutresultatet.
 
BETYG: 6/10
 
Låtlista:
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: