thomasmetalmusic.blogg.se

Framför allt recensioner av både gamla och nya plattor inom hårdrock/metal och i ytterkanterna av dessa musikstilar.

NINJA - Into The Fire

NINJA: Into The Fire
 
Så sent som i lördags skrev jag om tyska NINJA och deras tredje album ("Valley Of Wolves" 1997). Deras fjärde album "Into The Fire" utkom sjutton (!) år senare och den har en överlägset mycket bättre produktion än föregångarnas. Plattan inleds med lite halvsega "Frozen Time", men redan på spår två blir det lite bättre klös i form av "Thunder". När sedan "Vagabond Heart" ljuder i högtalarna så slår det mig att NINJA låter som en lightversion av landsmännen i betydligt namnkunningare ACCEPT. Bra mycket segare låtar och betydligt mjukare än originalet. Det är därför jag får svårt att i slutänden gå högre i min betygsättning. Hyfsat, men jag saknar det lilla extra som skulle lyft plattan. Lite mer "jävlar anamma" hade definitivt inte skadat.
 
BETYG: 5/10
 
Låtlista:
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: