thomasmetalmusic.blogg.se

Framför allt recensioner av både gamla och nya plattor inom hårdrock/metal och i ytterkanterna av dessa musikstilar.

FLESH ENGINE - Purging Existence

FLESH ENGINE: Purging Existence
 
Från Philadelphia i USA kommer heavy/thrash metal-bandet FLESH ENGINE. De höll på ungefär mellan åren 2007-2015 och släppte sitt debutalbum "Walking The Aether" år 2011 (har ej hört detta album vad jag kan komma ihåg i alla fall) och avslutade sin albumutgivning i och med platta nummer två "Purging Existence" (2014). Efter att ha hört den sistnämnda plattan så kan jag inte direkt säga att jag kommer att gråta mig sömnlös varje natt efter längtan av nytt material från gruppen. Utan att för den skull vara direkt dåligt så är det ingen platta som direkt etsar sig fast vid minnet. Den blir tämligen lättglömd väldigt fort. "Diamond Cross" är den låt som jag uppskattar mest på det slätstrukna och anonyma albumet.
 
BETYG: 4/10
 
Låtlista:
 
1. The Devil's Shadow
2. Walker Of The Planes
3. Diamond Cross
4. Plagued Winds
5. Purging Existence
6. Overclocking
7. Force Of Will
8. Playing On The Fear Of Gods
9. Reduce To Nothing
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: