thomasmetalmusic.blogg.se

Framför allt recensioner av både gamla och nya plattor inom hårdrock/metal och i ytterkanterna av dessa musikstilar.

RIPPER - Raising The Corpse


RIPPER: Raising The Corpse

Från Chile kommer detah/thrash-combon RIPPER och jag har läst recensioner som hyllar detta band till skyarna. Förväntningarna var således höga när jag lyssnade igenom debutplattan ”Raising The Corpse” från 2014. Det brukar oftast sluta med att man undrar varför hyllningskören är så stor då man själv skruvat upp förväntningarna innan. Så är det även i detta fallet till en början, men plattan växer. En mer än okej platta, men inte det där ”lilla extra” som jag förväntade mig. Produktionen kunde t ex vara lite vassare. Får försöka lyssna igenom platta nummer två också och bilda mig en uppfattning om den (”Experiment Of Existence”, 2016).

BETYG: 7/10

Låtlista:

1. Await Your Death
2. Dark Light
3. Vomiting Blood
4. Corpses Of Fire
5. Spaces Of Delirium
6. People Kill The People
7. The Last Day
8. Agony
9. Raising The Corpse
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: